Wat is het verschil tussen kalkoenenvlees en kippenvlees?

Mijn hond is op een speciaal dieet gezet.
Nu krijgt onze hond dagelijks een hoeveelheid gekookt kalkoenenvlees.

Nu zeggen sommige mensen dat kippenvlees en kalkoenenvlees het zelfde is,maar is dit ook zo?
Want anders had de dierenarts wel gekookt kippenvlees voorgeschreven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
9.8K

Het beste antwoord

Kalkoenvlees zonder vel heeft een nog lager vetgehalte dan kip. Het vlees is donkerder van kleur dan kippenvlees
(meer ijzer) en is grover van structuur. Het verteert dan ook makkelijker voor een hond en dat maakt het voedzamer.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn hond eet op dit moment BARF, gewoon omdat het beter is.

Qua smaak en structuur is het anders, want mijn hond vindt kalkoensdijvlees niet zo lekker als kippennekken! Maar qua voedingswaarden is alles vrijwel hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is er weinig verschil, zit dat vooral in de afmetingen van de vogels. wel zie je vaker op diervoeder staan dat er kalkoen in zit ipv kip. wellicht kan dat de reden zijn dat de dierenarts het over kalkoen had, omdat dat nou eenmaal meer wordt gebruikt in voer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het vlees van de kalkoen is wat droger, maar wel lekkerder, maar als je denkt kip is kip , dan verneem je niet veel verschil.